Daniel Heyen, Professeur d'Economie environnementale, Université Kaiserslautern-Landau

Séminaire

Le 7 décembre 2023

Public Gobs

Jeudi 7 décembre 2023, le séminaire est animé par Daniel Heyen, Professeur en Economie de l'Environnement à l'Université de Kaiserslautern-Landau et Chercheur à ETH Zurich.

Théoricien appliqué Daniel Heyen travaille à l'interface de la théorie de la décision et de l'Economie de l'Environnement.

Titre : Public Gobs.

Résumé : Gobs are goods for which agents have non-monotonic preferences: more of the good is welcome only up to some point. Beyond that ideal gob level, one prefers not to have more, even if one can have it for free. We study public gobs, i.e. gobs that are non-excludable and non-rival. We show that the private provision of public gobs is not efficient. In addition to the usual free-riding motives, public gobs can also suffer from over-provision. Key determinants are contribution costs and the heterogeneity in ideal gob levels.

13h30, salle 227

Le 7 décembre 2023